کنترلر کمپرسور
کنترلر کمپرسور
ژانویه 7, 2022
فیلتر سپراتور کمپرسور
فیلتر سپراتور کمپرسور
ژانویه 7, 2022
نمایش همه

واحد هواساز کمپرسور

واحد هواساز کمپرسور

واحد هواساز کمپرسور

واحد هواساز کمپرسور

اصلیی ترین بخش هر کمپرسور واحد هواساز آن می باشد. در واقع واحد هواساز مانند قلب کمپرسور عمل می کند و با نام ایرند کمپرسور هم شناخته می شود. واحد هواساز کمپرسور هوای اطراف را مکیده و آن را فشرده کرده و این هوا در مخزن کمپرسور ذخیره می شود.

انواع واحد هواساز کمپرسور

  • سیلندر باد یا واحد هواساز کمپرسور سیلندر پیستونی
  • ایرند کمپرسور یا واحد هواساز کمپرسور اسکرو

واحد هواساز کمپرسور در دونوع پیستونی و ایرند برای استفاده در صنایع بزرگ و کوچک تولید می شود. این دستگاه می تواند هوا را تا حداکثر فشار 10 فشرده کرده و توسط شیر خروجی، آن را خارج کند طول عمر طولانی و راندمان بالای دستگاه از مهمترین ویژگی های واحد هواساز کمپرسور می باشد.

واحد هواساز پیستونی

در این نوع از واحد هواساز کمپرسور، فشرده سازی هوا از طریق حرکت پیستون (با استفاده از نیروی الکتروموتور یا دینام ) در داخل سیلندر انجام می شود. در واحد هواساز پیستونی هوای اطراف با فشار 1 بار وارد شده و با استفاده از پیستون که از طریق نیروی الکتروموتور حرکت می کند هوا را فشرده کرده و با فشار 10 بار فشرده می نماید.  و در انواع مدل های یک، دو ، سه و چهار سیلندر تولید می شود. برای افزایش استحکام واحد هواساز پیستونی، جنس بدنه آن را از آلیاژ مناسب تولید می کنند. در هنگام کارکرد این کمپرسور صدای ملایمی تولید می شود که نشان دهنده کیفیت بالای آن می باشد.

واحد هواساز اسکرو ( ایرند)

واحد هواساز اسکرو یا ایرند مهمترین بخش کمپرسور اسکرو می باشد که هوای اطراف کمپرسور را فشرده کرده و این هوای فشرده را به مخزن کمپرسور منتقل می کند. ایرند کمپرسور از دو روتور مارپیچی که به صورت نر وماده هستند تشکیل شده است و فشرده سازی هوا به این صورت است که هوا از یک طرف وارد شده و با چرخش این قطعات مارپیچی هوا را تا فشار 10 بار فشرده می کند. برای اینکه بتوانید یک واحد هواساز اسکرو مناسب انتخاب کنید باید به عواملی مانند فشار کاری، توان الکتروموتور و ظرفیت هوادهی مورد نیاز توجه نمایید. هرچقدر اندازه واحد هواساز کمپرسور بزرگتر باشد دور آن پایین تر و در نتیجه استهلاک آن کمتر و طول عمر بالاتری دارد.

کمپرسورهای موجود در بازار از نظر ویژگی، کارکرد ونحوه نصب با یکدیگر متفاوت هستند.درنتیجه نصب این محصولات توسط افراد غیر متخصص ممکن است به دستگاه و قطعات آن صدمه وارد کندو منجر به کاهش عمر دستگاه شود. به همین جهت به خریداران توصیه می شود برای نصب واحد هواساز کمپرسور از افراد متخصص کمک بگیرند.