بلوئر صنعتی
بلوئر صنعتی
ژانویه 7, 2022
ایرند (واحد هواساز) کمپرسور
ایرند (واحد هواساز) کمپرسور
ژانویه 7, 2022
نمایش همه

کمپرسور اسکرو

کمپرسور اسکرو

کمپرسور اسکرو

کمپرسور اسکرو

برای تامین هوای فشرده بیشتر از 1000 لیتر بر دقیقه از کمپرسور اسکرو استفاده می شود. صدای کم در حین کار و قابلیت کارکرد بدون وقفه و مداوم از ویژگی های کمپرسور اسکرو می باشد. یکی دیگر از مزایای کمپرسور اسکرو استفاده از سیستم کنترلی plcمی باشد. کمپرسور اسکرو برای تولید هوای فشرده می تواند به صورت 24 ساعته کار کند. این کمپرسور در مقایسه با کمپرسورهای پیستونی، صدای خیلی کمتری در حین کار تولید می کند.

چگونگی عملکرد کمپرسور اسکرو

در ابتدا هوا از بین فیلتر گذشتهه و وارد قسمت ایرند کمپرسور اسکرو می شود، در این قسمت هوا فشرده می شود و همراه روغن از آن خارج می شود، برای تفکیک روغن از هوا، این ترکیب وارد مخزن سپراتور شده و هوا از روغن جدا می شود. هوای جداشده وارد رادیاتور کمپرسور می شود و در این قسمت دمای آن کاهش می یابد تا وارد مخزن شود.

اجزا تشکیل دهنده کمپرسور اسکرو

فیلتر هوا: فیلتر هوا یکی از اجزا کمپرسور اسکرو  می باشد که هوا از میان فیلتر هوا به داخل واحد هواساز کشیده می شود. بر روی هواساز یک فیلتر نصب شده است تا از ورود ذرات گرد وغبار به درون واحد هواساز جلوگیری می نماید. در صورتی که ذرات گرد و غبار وارد این قسمت شود موجب آسیب واحد هواساز خواهد شد.

آنلودر: این قسمت از کمپرسور اسکرو وظیف کنترل ورود یا عدم ورود هوا به داخل هواساز را بر عهده دارد. هرگاه فشار درون مخزن به اندازه مشخص شده نرسیده باشد، آنلودر مسیر ورود هوا به داخل ایرند را باز می نماید تا هوا ساز بتواند فشرده سازی هوا را انجام دهد. هر گاه فشار هوا به اندازه مشخص شده برسد، آنلودر موجب بسته شدن این مسیر شده و دیگر هوایی به داخل هواساز وارد نمی شود.

ایرند( هواساز مارپیچی ): زمانیکه دستگاه در حالت تحت بار (load) قرار دارد این قسمت از کمپرسور اسکرو باعث باز شدن  ورودی هوا شده و هوا وارد قسمت مارپیچی هواساز می شود. عمل مکش و فشرده سازی هوا بر عهده قسمت مارپیچی کمپرسور می باشد. در این مرحله به این بخش روغن تزریق می شود. مهم ترین وظیفه روغن خنک کاری و روغن کاری می باشد. همچنین روغن وظیفه پر کردن فاصله میان دو روتر و آبندی آن را برعهده دارد. در این مرحله ترکیبی از روغن و هوا ایجاد می شود.

مخزن سپراتور: در این مرحله است که روغن از هوا جدا شده و آماده می شود که از کمپرسور خارج شود. این هوا قبل از خارج شدن از رادیاتور عبور می کند.

رادیاتور کمپرسور اسکرو: هوای فشرده در این مرحله خیلی گرم است و باید قبل از خارج شدن از کمپرسور خنک بشود. این کار در رادیاتور انجام می شود.