گارانتی تجهیزات هوای فشرده
گارانتی تجهیزات هوای فشرده
دسامبر 12, 2018
قیمت درایر جذبی
درایر جذبی
ژوئن 4, 2021
نمایش همه

درایر تبریدی

درایر تبریدی

درایر تبریدی

درایر تبریدی

درایر تبریدی در یکی از تجهیزاتی که وجود آن در صنایع کاملاً ضروری و لازم می‌باشد کمپرسورهای هوا هستند که می‌توانند هوای فشرده برای بخش‌های مختلف را تامین کنند. اما کمپرسورها همواره به تنهایی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و از درایر تبریدی نیز در کنار آنها استفاده می‌شود. درایر تبریدی در کمپرسورهای اسکرو و پیستونی مورد استفاده فراوانی دارد و کارکرد آن نیز چیزی شبیه به یخچال می‌باشد. درایر تبریدی می‌تواند هوای خارج شده از کمپرسورهای اسکرو و پیستونی را به نقطه شبنم برساند و رطوبت موجود در هوای خروجی از این کمپرسورها را به حد اقل و یا به صفر برساند.

درابر تبریدی و از بین بردن رطوبت موجود در هوا

برای اینکه بدانید درایر تبریدی چه ویژگی‌هایی دارد باید با بزرگ‌ترین ویژگی آن اشنا شوید. بزرگ‌ترین ویژگی که درایر تبریدی ایجاد می‌کند و وظیفه اصلی آن نیز به شما می‌رود از بین بردن رطوبت موجود در هوا می‌باشد. درایر تبریدی بعد از کمپرسورهای اسکرو و یا پیستونی نصب می‌شود و می‌تواند به خوبی هر گونه رطوبت موجود در هوای خروجی از آنها را حذف کند. در بسیاری از صنایع وجود رطوبت در هوا به یک عامل آسیب رسان و مضر برای دستگاه‌ها بدل شده است و مشکلات بسیار زیادی را نیز ایجاد می‌کند. یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که وجود رطوبت و نم موجود در هوا ایجاد می‌کند کاهش عمر دستگاه و کمپرسورها و همچنین خوردگی و زنگ زدگی آنها می‌باشد. این رطوبت تنها زمانی حذف خواهد شد که از درایر تبریدی برای تولید هوای فشرده استفاده شود. درایر تبریدی با کاهش دمای هوا به مرور باعث می‌شود تا آب و رطوبت موجود در هوا کاهش یابد و در نهایت نیز به طور کامل حذف شود. با استفاده از درایر های تبریدی بخوبی بعد از مدتی می‌توان شاهد سالم باقی ماندن لوله‌ها و قطعات فلزی بود.

نحوه عملکرد درایر تبریدی

  • درایر های تبریدی با استفاده از سیکل سرما ساز مانند یخچال های خانگی عمل نموده و هوا تا میزان ۳ درجه سانتیگراد خنک می کنند
  • درایر تبریدی و عملیات تقطیر و جداسازی اب از هوا  را طی فرآیندی انجام میدهند .
  • سپس هوا به دمای هوای ورودی به درایر می رسد و به سیستم مصرف هدایت میگردد.
  • نقطه شبنم ۳ درجه به این معناست که تا سرد شدن و رسیدن دمای هوایی فشرده به زیر ۳ درجه هیچ گونه شبنم تشکیل نمی شود، که این مقدار مناسب برای هوای مورد نیاز در جک های پنوماتیک می باشد.
  • این نوع درایر های تبریدی بدلیل یخ بستن آب تا میزان  نقطه شبنم ۳ درجه سانتیگراد  کاربرد دارند ,  و اصولا درایر تبریدی احتیاج به تعمیرات و نگهداری خاصی ندارند .