کمپرسور اسکرو
کمپرسور اسکرو
ژانویه 7, 2022
کنترلر کمپرسور
کنترلر کمپرسور
ژانویه 7, 2022
نمایش همه

ایرند (واحد هواساز) کمپرسور

ایرند (واحد هواساز) کمپرسور

ایرند (واحد هواساز) کمپرسور

ایرند (واحد هواساز) کمپرسور

ایرند (واحد هواساز) کمپرسور که نام دیگر آن واحد هوا ساز می باشد در کمپرسور اسکرو مورد استفاده قرار می گیرد. نام اسکرو برگرفته از حالت مارپیچی شفت های داخل ایرند می باشد. کار ایرند (واحد هواساز) کمپرسور این است که با استفاده از روغن و یا بدون استفاده از آن، کار فشرده سازی هوا را انجام دهد. ایرند کمپرسور از یک پوسته و دو موتور روتور مارپیچی نر (male) و ماده (female)  تشکیل شده است. این دو روتور از طریق گیربکس، انرژی مکانیکی چرخشی را دریافت می کنند به الکتروموتور کمپرسور، شفت روتور male متصل شده است. روتور female از طریق چرخش روتور  male  شروع به چرخش می کند. و این دو روتور ایرند (واحد هواساز) کمپرسور با هم در تماس نیستند و از طریق روغن میان دو روتور، نیروی چرخش female تامین می شود.

عملکرد  روتور های ایرند (واحد هواساز) کمپرسور به این صورت است که هوا از یک طرف وارد می شود و با گذر از این مارپیچ ها فشرده می شود. روتور female چندین شیار هم راستا دارد که محل قرار گیری هوا می باشند، به صورت آهسته پره های روتور male  درون این شیار ها به سمت جلو حرکت کرده و فشای بین دو شیار کاهش پیدا می کند و به این صورت هوا فشرده می شود. براساس ظرفیت هوا دهی مورد نیاز و دور ایرند کمپرسور می توان برای کپرسور، واحد هواساز مناسب انتخاب کرد. هر چقدر ایرند کمپرسور بزرگ تر باشد دور آن پایین تر است و در نتیجه استهلاک آن کمتر بوده و طول عمر بیشتری دارد.

هنگام راه اندازی ایرند کمپرسور باید بر اساس ظرفیت ایرند مقداری روغن داخل آن ریخته شود. همچنین جهت حرکت شفت و روتورها یکسان باشد و در زمان استارت اولیه کمپرسور هم دوباره مقداری روغن به ایرند اضافه شود. نکته دیگری این است که هر 20 هزار ساعت زمان تعمیر و نگهداری ایرند (واحد هواساز) کمپرسور است که باید نسبت  به تعویض بلبرینگ ها و کاسه نمد و بوش اقدام گردد تا از بروز آسیب به روتورها جلوگیری شود. در زمان اورهال ایرند کمپرسور انتخاب نوع بلبرینگ و کاسه نمد بسیار مهم است و باید از قطعات اورجینال استفاده شود.

ایرند (واحد هواساز) کمپرسور محفظه ای از کمپرسور است که نقش قلب کمپرسور را دارد و فشرده سازی هوا را انجام می دهد. ایرند کمپرسور در سه مدل پیچی، پیستونی و توربو تولید می شود. امروزه با توجه به عملکرد بهتر ایرند در کمپرسورهای اسکرو، استفاده از این کمپرسور رواج پیدا کرده است. بسیاری از سازندگان قطعات اصلی کمپرسور را خریده و اقدام به مونتاژ می نمایند.