سیم پیچ کمپرسور
سیم پیچ کمپرسور
دسامبر 11, 2021
کمپرسور اسکرو
کمپرسور اسکرو
ژانویه 7, 2022
نمایش همه

بلوئر صنعتی

بلوئر صنعتی

بلوئر صنعتی

بلوئر صنعتی

روتس وکیوم یا روتس بلوئر که معمولا با نام بلوئر صنعتی معرفی می شود، در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. مکانیزم عملکردی بلوئر صنعتی شامل دو عمل مکندگی و دمندگی است که بازدهی زیادی دارد و به صورت یک پکیج ارائه می شود. کارکرد پمپ بلوئر صنعتی مطابق  با اصول فنی مشخص شده است و جزو دسته پمپ های هوادهی قرار دارد. نحوه کارکرد پمپ بلوئر صنعتی این گونه است که هوا توسط سایلنسر ورودی، به  داخل واحد هواساز وارد( مکیده ) می شود. این هوا با فشار زیاد از طریق سایلنسر خروجی، به سیستم تعبیه شده فرستاده می شود. به حالت مکش هوا، فشار منفی هم گفته می شود.

فشار هوای تولید شده در بلوئر صنعتی قابل تنظیم می باشد. بر اساس نمودار ها و مشخصاتی که در کاتالوگ دستگاه ذکر شده، می توان  با تغییر اندازه فولی های بلوئر و تغییر دور کارکرد آن بر اساس ظرفیت دلخواه، فشار خروجی مورد نظر را از دستگاه بلوئر صنعتی دریافت نمود.  واحد هواساز بلوئر صنعتی از چند قسمت مهم تشکیل شده است که عملکرد هر کدام از این قسمتها بر هوادهی بلوئر صنعتی تاثیرگذار است. این قسمت ها شامل دو عدد گیربکس است که در دو طرف ایرند بلوئر قرار دارد، محظه اصلی، روتر ها ی داخل این محفظه، می باشد.  عملکرد پمپ بلوئر صنعتی به این صورت است که با روشن کردن الکتروموتور، شافت بلوئر صنعتی شروع به چرخش می کندو چرخدنده ای گیربکس بلوئر ، باعث حرکت روتر هایی می شوند که در داخل محفظه قرار دارند. با این کار هوا  از طریق سایلنسر ورودی درون ورودی دستگاه مکیده می شود و با فشار توسط سایلنسر خروجی از قسمت خروجی دستگاه، وارد سیستم مورد نظر می شود.

کارکرد بلوئر صنعتی در مدل های مختلف متفاوت است بلوئر های اروپایی مانند Aerzen و MaproAir و Pedro Gil و غیره تکنولوژی منحصر به فردی دارند که قابلیت کارکرد بین 1500 تا 4000 دور را دارند و به صورت عمودی نصب می شوند. بلوئر های تایوانی مثل Trundean و Showfow و  longtech  و غیره می توانند در دورهای پایین تر کار کنند و به صورت افقی نصب می شوند. با توجه به میزان فشاری که مورد نیاز مصرف کننده می باشد الکتروموتور های بلوئر صنعتی را انتخاب می کنند. هر گاه به فشار بیشتری نیاز داشته باشیم باید توان مصرفی الکتروموتور را افزایش دهیم و در صورتی که به فشار کمتری نیاز داشته باشیم، می توان از الکترو موتور با توان مصرفی کمتر استفاده کرد.