قطعات درایر صنعتی
قطعات درایر صنعتی
ژوئن 4, 2021
قیمت تجهیزات هوای فشرده
قیمت تجهیزات هوای فشرده
ژوئن 4, 2021
نمایش همه

قطعات کمپرسور هوا

قطعات کمپرسور هوا

قطعات کمپرسور هوا

قطعات کمپرسور هوا

چرخ دنده گیربکس کمپرسور

چرخ دنده کمپرسور اسکرو باید از آلیاژ خواصی تراشیده شود و در قسمت سخت کاری بر روی قطعات کمپرسور هوا آبکاری گردد تا بتواند در دمای بالا و سرعت بالا کار کند.

قطعات کمپرسور هوا سوپاپ

بین این قطعات کمپرسور هوا و نشستگاه سوپاپ عمل آب بند کردن سوپاپ صورت میگیرد. یکی از آسیب پذیرترین اجزا سوپاپ می باشد و سطح قطعات کمپرسور هوا بصورت صیقلی بوده که باید به این بخش و قسمتی از نشستگاه که در ارتباط با آن است توجه ویژه ای کرد.

سنسور فشار کمپرسور

سنسور که به معنای حسگر می باشد به نام های مبدل های فشار ، ترنسمیتر فشار ،فرستنده فشار ، نشان دهنده ی فشار ، پیرو مترومانومتر شناخته می شود که برای سنجش میزان فشار ، قطعات کمپرسور هوا فشار از طریق اثر پیرو الکتریکیا اثر فشار برقی به سیگنال الکتریکی تبدیل می شود .

قطعات فیلترکمپرسور

روغن در استفاده از کمپرسور وکارایی وطول عمر کمپرسور تاثیر بسزایی دارد بطور مثال درزمان خاموش شدن دستگاه و یا فصل تابستان با توجه به ساعت کاری معمول ۷۰۰یا ۲۵۰۰ روغن را باید تعویض کردهمچنین عدم کیفیت سبب آسیب در حین استارت کمپرسور میشود.

قطعات کمپرسور هوا از مهم ترین قطعات داخلی کمپرسور میتوان به موارد زیر اشاره نمود :

  • قطعات کمپرسور هوا شیر حداقل فشار

زمانیکه کمپرسور اسکرو در حالت آنلود (بی باری) قرار دارد،، با کاهش فشار واحد هواساز، میزان گردش روغن نیز کاهش محسوسی می یابد که این امر سبب افزایش دمای روغن و ایجاد اختلال در خنک کاری و روانکاری قطعات کمپرسور می گردد.

وظیفه شیر حداقل فشار در زمان آنلود (بی باری) آن است که با حفظ فشار سیکل بسته درون کمپرسور در یک مقدار حداقلی، باعث گردش روغن درون سیستم می گردد.

  • قطعات کمپرسور هوا رادیاتور

رادیاتور یا مبدل حرارتی کمپرسور از دو بخش قطعات کمپرسور هوا تشکیل شده است. بخش مربوط به خنک کاری هوا و بخش مربوط به خنک کاری روغن که بیشتر ظرفیت قطعات کمپرسور هوا مربوط به خنک کاری روغن می باشد.