رادیاتور کمپرسور
رادیاتور کمپرسور
اکتبر 5, 2021
کمپرسور هوا دیزلی
کمپرسور هوا دیزلی
نوامبر 8, 2021
نمایش همه

کمپرسور پیستونی

کمپرسور پیستونی

کمپرسور پیستونی

کمپرسور پیستونی

کمپرسور پیستونی قدیمی ترین کمپرسور مکانیکی است که شامل یک یا چند سیلندر با پیستون هایی است که توسط موتور حرکت می کنند. هوا در سیلندر مکیده و سپس فشرده می شود ، در یک یا چند مرحله به فشار عملیاتی. پس از فشرده سازی ، هوای فشرده از کولر عبور می کند و به مخزن هوا ادامه می دهد.

دو مورد از محبوب ترین تنظیمات کمپرسور هوا نوع کمپرسور پیستونی یا کمپرسورهای پیستونی رفت و برگشتی هستند. عوامل متعددی وجود دارد که این دو را از نظر نحوه راه اندازی و روش بکار گرفته شده برای فشرده سازی هوا از یکدیگر متمایز می کند.

کمپرسور پیستونی بر اساس اصل مکانیکی موتور احتراق عمل می کنند. یک میل لنگ که یک میله اتصال را می چرخاند ، که به نوبه خود پیستون را داخل سر سیلندر بالا و پایین می برد. شیر ورودی هنگامی که پیستون در پایین ترین موقعیت خود قرار دارد ، هوا را به داخل سیلندر وارد می کند ، سپس دومی به سمت بالا رانده می شود تا هوا را فشرده کرده و انرژی الکتریکی را به انرژی جنبشی تبدیل کند. یک کمپرسور هوای معمولی پیستونی با روغن خنک می شود که در صورت تخلیه هوای فشرده ، بقایای روغن آزاد می شود.

در کمپرسورهای پیستونی ، ساییدگی به دلیل تعداد زیاد قطعات متحرک بیشتر است. این امر منجر به تعمیر و نگهداری بیشتر در مقایسه با پردازنده پیچ دوار می شود. با این حال ، به دلیل تنظیم مکانیکی ساده کمپرسور پیستونی ، نگهداری و تعمیر آن آسان تر است .

دمای کارکرد ، سر و صدا و ارتعاش معمولاً یک کمپرسور دوار دمای عملکرد کمتری نسبت به کمپرسورهای پیستونی دارد. اصطکاک علت اصلی این امر است ، زیرا روتورهای کمپرسور پیچ در تماس نیستند ، در حالی که حلقه های پیستون در تماس مداوم با دیواره های سیلندر هستند ، اصطکاک بیشتری ایجاد کرده و دما را افزایش می دهند. اولی همچنین به همان دلیل سر و صدای کمتری ایجاد می کند و نسبت به دومی کمتر ارتعاش می کند.

انتقال روغن کمپرسورهای پیستونی معمولاً بیش از کمپرسورهای اسکرو پیچ ، روغن بیشتری را در جریان هوای فشرده تخلیه می کنند. با توجه به اصطکاک زیاد قطعات متحرک ، سایش و پارگی منجر به حمل روغن بیشتر نسبت به کمپرسورهای اسکرو می شود.

قیمت کمپرسور پیستونی

قیمت با توجه به عوامل ذکر شده در بالا ، هزینه کمپرسور پیستونی بسیار کمتر از کمپرسور پیچ دوار است. اکنون که تفاوتهای عمده بین دو نوع کمپرسور پیستونی و روتاری را می دانید و مزایا و معایب هر دو را به ارمغان می آورد ، می توانید یک سرمایه گذاری آگاهانه انجام دهید. قبل از تصمیم گیری در مورد هر یک ، مطمئن شوید که برخی از معاملات عالی و یکی از وسیع ترین طیف کمپرسورهای موجود در فروشگاه آنلاین ما را بررسی کنید. اگر سوالات بیشتری دارید ، متخصصان کمپرسور هوا در کمپرسور ورلد بیش از همه خوشحال خواهند شد که به شما کمک کنند.